Pawilony są przydatne w każdej firmie zajmującej się handlem. Mogą stanowić przedłużenie sklepu stacjonarnego lub też być nadrzędnym miejscem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych wydarzeń, a prócz tego, ze względu na mobilność i szybki montaż, wykorzystuje się je np. do handlu w miejscowościach letniskowych czy na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje zadania, powinien być właściwie dostosowany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilony handlowe – jak dobrać?
Producenci sprzedają różne typy mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami lub namiotowych. Te pierwsze wykonywane są na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Cechuje je względnie szybki montaż, jednak ich mobilność jest o wiele mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich daleko droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję portierni, kiosków bądź kas biletowych.
Pawilon namiot – kiedy warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być raz za razem przenoszony lub najważniejsza jest dla nas cena, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. W przeciwieństwie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje charakteryzują się sporą trwałością, która jest wynikiem użycia do ich produkcji wysokiej jakości materiałów. Zarówno rury, z których wykonane są szkielety, jak i powłoki, są odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą należycie konserwowane, posłużą wiele lat – także przy intensywnym użytkowaniu.