Liderami branży centrali telefonicznych są Platan, Slican i Panasonic, które mają duże doświadczenie w wytwarzaniu centralek telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń dla każdego biura.
Centralki telefoniczne – czy są niezbędne?
Centralka telefoniczna urządzenia zaprojektowane do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas wymieniania informacji. Centrale telefoniczne pozwalają zaoszczędzić czas osobom dzwoniącym, uprościć pracę przedsiębiorstwa oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Każda centralka telefoniczna umożliwia przełączanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w obrębie centrali) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na zablokowania wyjść na połączenia miastowe, międzymiastowe i komórkowe. Centralka daje możliwość przyznania każdemu aparatowi telefonicznemu wew. numeru dozwolonego, który pozwala na wykonywanie rozmów zewnętrznych. Ma ona również możliwość zbierania danych, które są zapisywane w pamięci centralki dzięki czemu mamy możliwość kontroli takich danych jak numer zewnętrzny i wewnętrzny, godzina rozmowy oraz przybliżony koszt.