Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Wszystkie czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem specjaliście.