Podstawowe informacje o filtrach Google

Kilka słów o filtrach Google?

Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na serwisy internetowe, które łamią wprowadzone przez Google zasady dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa rodzaje filtrów – filtr automatyczny albo filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Filtr Google i co dalej?

Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj odnotowują spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień całkowicie są usuwane z ich wyników. Za małe przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niedopuszczeniem do osiągnięcia najlepszych wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie odmiennych stron dla użytkowników i robotów Google.
Jedynym pewnym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest postępowanie zgodnie z standardami wyznaczonymi przez Google