Dowiedz się więcej o PBN.
Żeby klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale też zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – przydatne jako komponent szerszej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, bowiem są budowane i zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci serwisów są często używane jako element rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich użycia widać w stosunku do stron, które zostały dobrze zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest niestety to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a potem należy poświęcać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w stosownej jakości.
Jak korzystać z PBN? Proponujemy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem
PBNy rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każde miejsce w sieci, gdzie przedstawione są istotne dane kontaktowe firmy – jej e-mail czy telefon, nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu biznesowym lub artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Druga interesująca metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, ponieważ napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, warte przeczytania teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, prawem, aktualnymi wydarzeniami czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO